Οι πρόσφατες εξελίξεις στην παγκόσμια φαρμακευτική αγορά αποδεικνύουν ότι το lobbying και οι στρατηγικές public affairs μετατρέπονται πλέον σε κρίσιμα «όπλα» των εταιρειών. Με το «παζάρι» φαρμακοβιομηχανιών–ΗΠΑ υπό τον Trump να αναστατώνει τις αγορές, οι εταιρείες δείχνουν ότι δεν αρκούνται πλέον σε καινοτόμα προϊόντα ή market access στρατηγικές σε τοπικό επίπεδο· αναζητούν επιθετικά γεωπολιτική ασφάλεια και σταθερότητα — μέσω συμφωνιών, δασμών, επιδοτήσεων αλλά και συστηματικής πίεσης σε κυβερνήσεις και θεσμούς.
Αυτό που διακυβεύεται δεν είναι απλά η τιμή των φαρμάκων — είναι ο σχεδιασμός του πώς και πού θα παράγονται, από ποιον και για ποιες αγορές. Σ’ αυτό το νέο περιβάλλον, οι υπηρεσίες public affairs, government relations και lobbying δεν είναι ένα επιπλέον κόστος, αλλά στρατηγική επένδυση. Καθιερώνονται ως βασικός παράγοντας για τη βιωσιμότητα εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε έναν ασταθή διεθνή χάρτη, όπου οικονομικά, πολιτική και ρυθμιστικά συμφέροντα συγκλίνουν.
Για όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο Δημόσιων Σχέσεων και Επικοινωνίας και κατανοούν αυτή τη δυναμική, παρουσιάζεται μία μεγάλη ευκαιρία: όχι απλώς να διαχειριστούν την εικόνα ή την επικοινωνία, αλλά να γίνουν καθοριστικοί σύμμαχοι σε στρατηγικές αποφάσεις και ενέργειες lobbying. Ειδικότερα στο Pharma PR, όπου θεραπείες και φάρμακα κρατούνται στο σταυροδρόμι εμπορικών, πολιτικών και κοινωνικών πιέσεων, οι υπηρεσίες Public Affairs δεν είναι πολυτέλεια, δεν είναι καν matter of perception – όπως μας αρέσει να λέμε συχνά. Είναι ανάγκη.









